Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w naszym sklepie internetowym dostępnym pod adresem kokietki.pl, prowadzonym przez Kokietki Maciej Rogulski, Jana Kasprowicza 12d, Łódź 92-781, NIP: 7272564967, REGON: 100941290. Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.
1. Zakres obowiązywania regulaminu
Regulamin obowiązuje dla wszystkich zamówień składanych przez Konsumentów i Przedsiębiorców za pośrednictwem naszego sklepu internetowego.
Konsumentem jest zgodnie z art. 22 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorcą jest zgodnie z art. 43 Kodeksu cywilnego osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Inne lub uzupełniające regulaminy i ogólne warunki handlowe stosowane przez Przedsiębiorców nie znajdują zastosowania – staną się one częścią umowy wyłącznie, gdy udzielimy na to wyraźnej, pisemnej zgody.
2. Zawarcie umowy
Umowa sprzedaży zostaje zawarta z Kokietki Maciej Rogulski.
Prezentacja produktów w naszym sklepie internetowym stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży. W celu zawarcia umowy należy dodać wybrane produkty do koszyka zakupowego i złożyć zamówienie. Koszyk zakupowy i wprowadzane w formularzach dane można modyfikować przed złożeniem zamówienia korzystając w tym celu z dostępnych funkcjonalności i komunikatów ukazujących się w trakcie procesu składania zamówienia.
Klikając na stronie z podsumowaniem zamówienia w przycisk potwierdzający i finalizujący zamówienie, składają Państwo wiążące zamówienie na produkty znajdujące się w koszyku zakupowym. Z chwilą wpłynięcia i zarejestrowania Państwa zamówienia w systemie informatycznym naszego sklepu internetowego zawarta zostaje umowa sprzedaży. Po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia umowy.
3. Język i zasady utrwalania umowy
Umowę sprzedaży można zawrzeć w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, Łotewskim, Czeskim, Słowackim, Węgierskim, Rumuńskim, Ukraińskim oraz Litewskim.
Zachowujemy treść umowy i przesyłamy Państwu e-mailem dane dotyczące zamówienia oraz nasz Regulamin. Mogą Państwo także sprawdzić informacje dotyczące Państwa zamówień za pośrednictwem konta klienta. Regulamin udostępniany jest również na stronie internetowej naszego sklepu w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści.
4. Dostawa produktów
W niektórych przypadkach do podanych cen produktów należy doliczyć koszty przesyłki. Zamówione produkty dostarczane są za pośrednictwem współpracujących z nami firm kurierskich. Szczegółowe informacje o możliwych sposobach i terminach dostawy oraz kosztach przesyłki prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz w zakładce informacyjnej na stronie sklepu.
Oferowane w sklepie produkty sprzedajemy wyłącznie w drodze wysyłkowej. Nie ma możliwości odbioru osobistego.
5. Płatności
W naszym sklepie internetowym dostępne są następujące formy płatności:
- Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki (w zależności od kraju dostawy),
- Płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu płatności internetowych,
- Przelew tradycyjny na rachunek bankowy sklepu (realizacja po zaksięgowaniu wpłaty).
Szczegółowe informacje o sposobach zapłaty, dostępnych e-płatnościach oraz ewentualnych kosztach prezentowane są w trakcie składania zamówienia oraz w zakładce dotyczącej płatności.
6. Prawo do odstąpienia od umowy
Zgodnie z pouczeniem, przysługuje Państwu ustawowe prawo do odstąpienia od umowy.
7. Szkody powstałe podczas transportu
Dotyczy Konsumentów: w przypadku zakupu na odległość nasz sklep ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty rzeczy w transporcie. Jeżeli produkty zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, prosimy o możliwie szybkie zgłoszenie wady u doręczyciela i kontakt z nami. Opóźnienie nie ogranicza praw ustawowych, ale ułatwia dochodzenie roszczeń wobec przewoźnika/ubezpieczyciela.
8. Reklamacje: zgodność towaru z umową / wady
Dotyczy Konsumentów: jesteśmy zobowiązani dostarczyć towar bez wad. W razie braku zgodności towaru z umową przysługują uprawnienia z rozdz. 5a ustawy o prawach konsumenta (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie). Odpowiadamy za brak zgodności ujawniony w ciągu 2 lat od dostarczenia (chyba że wskazano dłuższy termin przydatności).
Na podobnych zasadach uprawnienia przysługują jednoosobowym przedsiębiorcom w zakresie „quasi-konsumenckim”.
Reklamacje można składać:
- e-mailem: [email protected]
- pisemnie: Kokietki, Jana Kasprowicza 12d, 92-781 Łódź
- telefon: +48 22 123 55 51
Dotyczy Przedsiębiorców: (poza quasi-konsumentami) – odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona (art. 558 § 1 KC).
Biuro obsługi klienta: pn–pt 9:00–16:00, tel. +48 22 123 55 51, e-mail: [email protected]
9. Usługi świadczone drogą elektroniczną
Do korzystania ze sklepu potrzebne jest urządzenie z przeglądarką, Internet i e-mail. Zalecamy włączenie JavaScript i Cookies. Użytkownicy korzystają ze sklepu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami; zakazane jest dostarczanie treści bezprawnych.
Dbamy o poprawne działanie serwisu zgodnie z aktualną wiedzą techniczną i usuwamy zgłoszone nieprawidłowości w rozsądnym terminie. Zgłoszenia prosimy wysyłać na dane kontaktowe powyżej, podając rodzaj i datę wystąpienia problemu.
10. Kodeks dobrych praktyk
Dobrowolnie podporządkowaliśmy się „Kryteriom jakości Trusted Shops” (link dostępny na stronie Trusted Shops).
11. Pozasądowe rozwiązywanie sporów
Konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje znajdują się na www.uokik.gov.pl w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”. Skorzystanie z tych sposobów jest dobrowolne i wymaga zgody obu stron.
12. Postanowienia końcowe
Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie narusza praw Konsumenta. W razie sprzeczności z przepisami – stosuje się przepisy ustawowe.
Dla umów z Przedsiębiorcami obowiązuje prawo polskie, z wyłączeniem Konwencji wiedeńskiej (CISG).
W sporach z Przedsiębiorcami (poza quasi-konsumentami) sądem wyłącznie właściwym jest sąd właściwy dla naszej siedziby.